משלוח מהיר עד הבית חינם בהזמנה מעל 200 ₪
לירן ווקנין

לירן ווקנין

מנהל VITEV ISRAEL וחובב מים מושבע

5 מתכונים פשוטים להעשרת המים בבית בויטמינים ונוגדי חמצון בעזרת מוצרים שיש בכל בית

העשרת המים בוויטמינים ובנוגדי חמצון:

מחקרים הוכיחו כי קליפות עגבנייה ואפילו קליפות בננה שהושרו במי ברז כשעה, שימשו כפילטרים מצוינים לסינון של מתכות, רעלים ואפילו בקטריות שעלולים להימצא במים שלנו.

למים יכולת לספוח אליהם תכונות של חומרים הנוגעים בהם- וממש כמו שהם סופחים מתכות מזיקות כך גם במידה ובמים ימצאו חומרים מועילים הם ייספגו במים ובשתייתם יוכלו להוסיף לגוף רכיבים חשובים.

הדגש החשוב ביותר בהעשרת המים הוא השימוש ברכיבים טבעיים בלבד ולא בחומרים כימיים- כמו התוספים שמתווספים למים המותפלים /מינרליים באופן מלאכותי.

אחד מהיתרונות הבולטים של מים בטעמים שהפכו לכה פופולריים, מלבד לטעם הוא נוגדי החמצון שהם מכילים. – פירות וירקות במגוון צבעים עשירים בנוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים), המסייעים בין היתר להאטת תהליכי ההזדקנות והגברת האנרגיות.

כך שמים בטעמים הם דרך קלה לצרוך אותם ישר מהטבע. למעשה, כמעט 20 אחוז מהוויטמינים שהיינו יכולים לקבל מכוס מיץ סחוט – נקבל ממים בטעמים (ובהרבה פחות קלוריות).

בנוסף ידוע כי בקליפות של פירות וירקות מצויים ערכים תזונתיים בכמויות גדולות, צריכת ירקות ופירות כמו לימון, מלפפון ותפוח ירוק מסייעים לגופנו לטפל ברעלים שמצטברים בגוף לאורך השנים ולעבור תהליכים שעם הזמן ינקו ממנו חלק מהרעלים הללו.

איך למלא את המים בוויטמינים ונוגדי חמצון?

חיוני להעדיף מוצרים שגודלו בגידול אורגני: פירות וירקות שאינם אורגניים עשויים להכיל שאריות של חומרי הדברה, לכן ההעדפה של תוצרת אורגנית מיתרת את הצורך לקרצף עם סבון מיוחד את הפירות והירקות או לקלף אותם.

יש  לחתוך את הפירות והירקות הטריים והנקיים, להשרות למשך שעה לפחות במים, ולאחסן בקירור בבקבוק זכוכית – השומר על טעמם של המים.

את הקליפה או חתיכות הפרי מומלץ להשרות בקנקן /בקבוק מים למשך לילה ניתן להסתפק גם בהשריה של כשעה, אך השריה ללילה במקרר תעניק טעמים עזים למים.

עם זאת, מומלץ להימנע מהשרייה ממושכת של לימון, שמעניק טעם מריר ביותר למים (אלא אם הוא מקולף). אפשרות נוספת היא פשוט להקפיא את חומרי הגלם בקרחוניות ולהשתמש ישר מהמקפיא יחד עם מים.חשוב להקפיא אך ורק חומרי גלם טריים.

סוג המזונות המומלצים להעשרת המים:

פירות: תפוח, פירות יער ממגוון סוגים, ענבים, תפוזים, אשכולית, מלון, לימון/ ליים, מנגו, רימון, אננס, קרמבולה.

ירקות: מלפפון, שומר, אספרגוס, סלרי.

צמחי תבלין: בזיליקום, קינמון, כוסברה, שמיר, ג'ינג'ר, היביסקוס, נענע, למון גראס, מליסה, מרווה, רוזמרין.

כמה הצעות הגשה מרעננות לכל עונות השנה

מים עם אשכולית אדומה ורוזמרין

​מדובר באחת ההפתעות הגדולות שלא ישאירו אף אורח אדיש: הוספת פלחי אשכולית אדומה וגבעול רוזמרין לכוס המים תעשיר את המים גם בויטמין C סיבים תזונתיים ואשלגן, ונוגדי חמצון וכמובן בטעם עשיר.

מים עם תפוחים קינמון ותפוז

​ תוספת פירותית וארומטית שתעניק למים ניחוח משכר של חורף. וכמובן ויטמין C ונוגדי חימצון חשובים. ניתן גם  לנעוץ כמה מסמרי ציפורן בפלחי התפוח או בקליפת התפוז וליהנות מהריח המיוחד.

מים עם פלחי ליים, מלפפון ופטרוזיליה​

כל בר קוקטיילים שמכבד את עצמו נוהג להגיש כוס מים עם פרוסות מלפפון ודומה שהטרנד נכנס גם לבית, ולא בכדי: פרוסות מלפפון מעניקות טעם רענן במיוחד לכוס המים שלכם. איך בכל זאת ניתן לשדרג את הצעת ההגשה? להוסיף למים פלחי ליים ופטרוזיליה.

מים עם מנגו וג'ינג'ר

​ השורש הארומטי והחריף הוא מקור ייחודי לחומרים פעילים ועוצמתיים בתכונות האנטי-דלקתיות שבו, ובהיותו מקור למגנזיום וויטמינים ומינרלים נוספים. כדי ליהנות גם מטעמו הייחודי, מומלץ לשלב אותו בכוס המים, ביחד עם פרוסות מנגו. השילוב המתוק-חריף הזה יהפוך כל לגימה להנאה צרופה!

מי ענבים ונענע

משקה בעל טעם קייצי של ממש, מי ענבים ונענע הם המתכון המושלם. הענבים מספקים לגוף ויטמינים C ו-K, בעוד שהנענע תוסיף טעם נהדר למשקה ובעלת ערכים תזונתיים נוספים משלה.

מצרכים: 1.8 ליטר מים 1 כוס ענבים אדומים ללא חרצנים, חצויים 3 גבעולי נענע טרייה הוראות הכנה: ערבבו את כל המרכיבים בקנקן והכניסו למקרר למשך 12-24 שעות. יש לסנן לפני ההגשה.

שתפו את הפוסט ברשת

Share on facebook
Share on whatsapp
נגישות