משלוח מהיר עד הבית חינם בהזמנה מעל 200 ₪
לירן ווקנין

לירן ווקנין

מנהל VITEV ISRAEL וחובב מים מושבע

5 סיבות מדוע ספורטאים צריכים לשתות מים אלקלינים

השפעת הפעילות הגופנית על בריאות הגוף והנפש היא אחת מהסיבות הבולטות לעלייה גבוהה בשנים האחרונות בעוסקים בספורט בענפים רבים ברחבי העולם כולו. מי בצורה חובבנית ומי באופן מקצועי.


כמובן שלאופי הפעילות הגופנית, סוג הענף ותדירות האימונים יש השפעה גדולה על אורח החיים ובעיקר על התזונה היום יומית של המתאמנים. ככל שהעיסוק בספורט גדול יותר, כך ההקפדה על התזונה גדולה יותר ובחירת מוצרי המזון הופכת להיות בררנית יותר.

אם שמירה על איזון תזונתי חשובה לבני אדם באופן כללי, הרי שלספורטאים שבמהלך האימונים מוציאים הרבה אנרגיה והזיעה שלהם מוציאה מהגוף כמויות גדולות של מינראליים וויטמינים ונוגדי חמצון ולכן הם בהתאמה צריכים להשלים את הרכיבים הללו באמצעות תזונה ותוספי מזון.

איך ספורטאים מחזירים לגוף את הרכיבים התזונתיים?

יש מספר אפשרויות להשלמת רכיבים תזונתיים שיצאו מהגוף במהלך אימון – הרבה ספורטאים נוהגים לצרוך משקאות מיוחדים – כגון משקאות איזוטוניים /ג'לים / חטיפי אנרגיה ומוצרים שונים המכילים כמות גדולה של חלבון וברזל. בנוסף, צריכת מזונות עשירים בחלבון, ברזל , ויטמינים ונוגדי חמצון – ויש מי שאף צורכים באופן שוטף תוספי תזונה כגון ברזל /ויטמין C/ מגנזיום/אבץ וכד' כדי להשלים את מה שהתזונה שלהם חסרה בו.

ספורטאים רבים צורכים מזונות על עשירים במינראליים ויטמינים ואנטי אוקסידנטים (נוגדי חמצון) כחלק משגרת היום יום שלהם ובמרבית המקרים הם מקפידים גם על שתייה מרובה מאוד של מים.

ספורטאים רבים עושים שימוש בבחירת מים אלקלינים כדרך להשלמת ערכים תזונתיים חשובים:

  1. מים אלקלינים הינם מים שעוברים תהליך סינון והעשרה במינרליים עשירים כגון ברזל, אבץ, סידן, מגנזיום, אשלגן וסודיום שעוזרים לדחוף את הפסולת והרעלים המיותרים במערכת הגוף ולסייע בשמירה על עיכול תקין ואיזון גופני וגם בהעלאת הסיבולת ועזרה באימונים ובביצועים אתלטיים כלליים.
  2. בנוסף, צריכה של מים אלקלינים תורמת לקידום מערכת חיסון בריאה יותר ולהפחתת דלקות בעיקר בשל נוגדי החמצון הרבים הקיימים בה שמשפיעים על הספורטאים ותורמים להם לשמירה כוללת של הבריאות.עבודה מאומצת של ספורטאים על השרירים גורמת לייצור מוגבר של חומצה לקטיתו- ) CO2 פחמן דו חמצני) מיותרים, מה שמקטין את איזון ה- pH של השרירים. אם איזון ה- pH יורד מתחת ל- 6.5, השריר אינו מסוגל עוד לתפקד כראוי ועשוי לגרום בין היתר להתכווצויות שרירים- תופעה שספורטאים רבים סובלים ממנה בתדירות גבוהה. בשתיית מים אלקלינים במהלך האימון, בעלי רמת PH של 8.5-9.5 הודות למגנזיום שמעלה את רמת הPH, מתאפשרת לספורטאים שמירה על איזון השריר לאורך כל האימון.
  3. יתרון נוסף בצריכת מים אלקלינים לספורטאים הוא הגברת האנרגיה מבלי לצרוך חומרים נוספים עשירים בקלוריות. המים האלקלינים מכילים כדורי ORP (נוגדי חמצון) טורמלין וגמניום שמסייעים להעלאת רמת האנרגיה והספיגה בגוף. בנוסף, המים מסייעים לערנות כתוצאה מיוני הידרוקסיל (OH) המצויים בהם שבנוסף להעלאת רמות האנרגיה הזמינה לאורך זמן.
  4. אחד מהאפקטים של שתיית מים אלקלינים העשירים במימן הוא ספיגה טובה יותר של המים בגוף שתורמת להתאוששות מהירה יותר של הגוף אחרי אימון. אשכולות המולקולות של המים הקטנות במיוחד מאפשרים לתאים להרטיב את רקמות הגוף ואת תאיו בצורה יעילה יותר. כאשר אשכולות מולקולת המים הקטנים מחממים את הרקמה וממלאים אותם במים הם דוחפים את כל הדברים שאינם שייכים לרקמה, המכונים בדרך כלל רעלים.
  5. איזון תזונתי מעבר לסיבות שצוינו למעלה משפיע גם על תפקוד תקין של מערכות הגוף השונות הקשורות וכרוכות זו בזו. אחת מהחשובות שבהן היא מערכת העיכול- היא זו שמאפשרת את העברת הרכיבים השונים אל התאים והרקמות וכמובן לשחרור הרעלים והפסולת שאינם נחוצים לגוף ומפריעים לפעילותו התקינה.פעילות ספורטיבית מאומצת עשויה לגרום להשפעות על מערכת העיכול – תחרויות רבות מחייבות ספורטאים באיפוק במשך זמן ממושך ולאיבוד נוזלים גדול שיכול להשפיע על התייבשו הגוף ועל הפרעות במערכת העיקול.היות ופעילותה של מערכת העיקול היא גם זו שצורכת מהגוף הכי הרבה אנרגיה- פעילות יתר או פעילות חסר שלה יכולה להשפיע על משקל הגוף ותפקודו במהלך הפעילות הגופנית.לכן, כל ספורטאי יודע ששתיית מים לפני, במהלך ואחרי האימון חשובה ביותר ובמקרה של צריכת מים אלקלינים, היות והם מסייעים ישירות לליחת הגוף, צריכה להיות התאמה אישית, תלוית גיל, מין, מסת גוף, BMR, נפח האימון והאינטנסיביות שלו, תזונה, סוג תחום הספורט והסביבה בה האימון או התחרות מתקיימים בו.

לסיכום:

ספורטאים העוסקים בפעילות גופנית בעצימות גבוהה במשך שעתיים ביום, צריכים לצרוך לפחות 3-4 ליטר מים או נוזלים אחרים.

מחקרים מצביעים על כך שרוב הספורטאים אינם עומדים בנורמות צריכת המים היומיומיות, בהתחשב בעומסי האימון שלהם, בביקוש האנרגיה ובשיעור ההזעה

ספורטאים המתאמנים ומתחרים באירועי סיבולת למרחקים ארוכים הם המועדים ביותר להתייבשות, אך עם זאת נצפתה הידרדרות מים גם במשחקי ספורט קבוצתי ובספורט לחימה.

לפיכך, ספורטאי ילדים ונוער עם מסת גוף של 25-35 ק"ג והוצאה אנרגטית נמוכה יכולים לצרוך ליטר מים ביום, בעוד שרוכבי אופניים בכירים בוגרים (70-75 ק"ג) מבצעים מאמץ רציף של 4-5 שעות ב סביבה חמה ולחה עשויה להזדקק ל -7-8 מים אלקליינים כדי לחות את הגוף באופן מלא, ולנצל את מלוא הפוטנציאל שלו לפעילות גופנית והתאוששות ולשפר את לשפר את הביצועים גם, האירוביים וגם האנאירוביים.

שתפו את הפוסט ברשת

Share on facebook
Share on whatsapp
נגישות