משלוח מהיר עד הבית חינם בהזמנה מעל 200 ₪
לירן ווקנין

לירן ווקנין

מנהל VITEV ISRAEL וחובב מים מושבע

8 סימנים לכך שגופכם חומצי מדי ואיך לתקן את זה

כשאנחנו מדברים על חומציות הגוף אנו מתכוונים לרמת החומציות בנוזלי הגוף, בעוד ש"בסיסיות" (alkalinity) מתייחסת ליכולת הגוף שלנו לנטרל את החומציות.

נוזלי גוף כמו רוק, שתן ודם קריטיים לתהליכים המתרחשים בגופנו, כמו הובלת חמצן ורכיבים מזינים, עיכול וסיכוך כללי והגנה על הגוף.

רמת החומציות בגופנו, צריכה להיות בטווח מסוים כדי להימנע מנזק לגוף. 

PH הוא מונח שוודאי שמעתם עליו כבר בהקשר לבריאות גופכם. ה-PH בגופנו מודד את ריכוז יוני המימן בנוזלי הגוף.

סולם ה-PH נע בין 0 ל-14. ככל שרמת ה-PH גבוהה בנוזלי גופנו, כך הם יהיו יותר "בסיסיים" ועשירים בחמצן.

וככל שרמת ה-PH של נוזלי גופנו תהיה נמוכה, הם יהיו יותר חומציים עם פחות חמצן.

רמת ה-PH בנוזלי הגוף צריכה להיות בין הטווחים הבאים כדי להיחשב בריאה:

  • רמת ה-PH בדם: 7.35 – 7.45
  • רמת ה-PH בשתן: 4.6 – 8.0
  • רמת ה-PH ברוק: 7.0 – 7.5

רמת PH נמוכה מערכי הנוזלים שמנינו משמעותה שגופנו לא עושה עבודה טובה בסילוק החומציות, דבר הגורם לגופנו להיות חומצי מדי.

אך, מרבית האנשים לא בודקים את רמת החומציות של גופם, מכיוון שהם לא מודעים כלל לתסמינים של חומציות בגוף.

הנה התסמינים המצביעים על גוף חומצי:

1.עודף משקל

כאשר אנו לא שומרים על רמת חומציות תקינה, מצטברים בגופנו עודפי פסולת בתצורה של חומציות. הכליות, המעי הגס, מערכת הלימפה והעור, אשר אחראים לסילוק הרעלים מהגוף, מתקשים להתמודד עם עודף החומציות.

הגוף שלנו מתמודד עם עודף החומציות באמצעות דחיפה שלהם בחזרה לרקמות השומן, שם החומציות נצמדת לתאי השומן. זאת הסיבה לכך שאתם לא מצליחים לרדת במשקל כאשר הגוף שלכם יותר מדי חומצי. הגוף שלכם דורש את השומן כדי לאחסן את עודף החומציות.

2.עצמות חלשות

כאשר הגוף שלנו יותר מדי חומצי, הוא יעשה הכל כדי לשמור על איזון ותפקוד תקין.

הגוף יפצה על כך באמצעות שימוש במינרלים מהרקמות ואיברים אחרים כדי להפחית את החומציות. אחד מהמינרלים האלה הוא סידן הנמצא בעצמות, ונחוץ בשמירה על חוזקם.

העצמות שלנו נהיות חלשות כאשר הגוף מכלה את עתודות הסידן כדי לאזן את חומציות גופנו.

אם אתם סובלים אוסטיאופורוזיס או אוסטאופניה, או נטייה לשבור את העצמות, יש סיכוי שהגוף שלכם חומצי מדי. זאת הסיבה לכך שחולים באוסטיאופורוזיס או אוסטאופניה מתבקשים להימנע ממזונות חומציים כמו בשר בקר, קפאין וסודה.

3.בעיות דנטליות

כמו שהעצמות שלנו מחזיקות עתודות סידן, כך גם השיניים שלנו. עודף חומציות בגוף גורמת גם לשימוש בסידן מהשיניים כדי לאזן את החומציות ולמנוע ממנו מחלות.

על פי מחקר משנת 2015 נמצא כי רמת PH נמוכה בפה עלולה לגרום לאיבוד מינרלים בזגוגית השן.

חשיפה נוספת של בקטריות הפה למזונות ומשקאות סוכריים יכולים להחמיר את כמות ייצור החומצה הלקטית בפה הגורמת לעששת.

4.עייפות

יותר מדי חומציות בגוף שלנו גורמת לו להיות רגיש לבקטריות, פטריות ווירוסים. סביבה חומצית מושלמת לשגשוגם של מיקרואורגניזמים אלו.

כך, המוני מיקרואורגניזמים משתלטים על מערכת העיכול, החניכיים ואיברים אחרים ורקמות, מכניסים את המערכת החיסונית להילוך גבוה כדי להילחם במצב.

עם הזמן, המערכת החיסונית מתעייפת והגוף שלנו הופך להיות חסר אנרגיה. בנוסף, אורגניזמים אלו מפריעים לגופנו לספוג רכיבים מזינים, כמו מינרלים וויטמינים. ספיגה ירודה של חומרים אלו משפיעה ייצור ההורמונים ואנזימים הנחוצים לייצור אנרגיה, הדבר מוסיף לעייפות.

5.בעיות עור

בעיות עור הם ביטוי דרמטולוגי לרמת PH נמוכה. העור הוא גם האחד מאיברי הגוף אשר אחראים על ניקוי הרעלים.

כאשר ישנה זרימה של עודף חומציות בדם, הוא נוטה להצטברות בקטריות ורעלים. במצב זה, הכבד לא מצליח להתמודד ולהיפטר מהחומציות, והעור מנסה לפצות על כך באמצעות ניסיון להוציא את הרעלים דרכו.

תהליך ניקוי רעלים זה מבטא את עצמו בעור בצורת אקנה, אלרגיות, פריחה ואקזמה.

6.הצטברות ליחה

ייצור ליחה היא תגובה גופנית טבעית נגד הצטברות של חומציות בגוף בנסיון לשטוף אותו דרך מעברי האף.

הדבר גם יכול להצביע על הצטברות חומציות במעברי האף עצמם. אם אתם סובלים מגודש באף באופן קבוע, אולי זה סימן לכך שאתם סובלים מחומציות יתר.

במקרה זה יש לקבל טיפול רפואי מיידי, מכיוון שחשיפה ממושכת של הריאות לליחה גורמת לו להתכווצויות והתרחבויות תכופות, ולבסוף לגירוי הריאות, הדבר מוביל לשיעול יתר, צפצופים בנשימה, בעיות סינוסים, בעיות נשימה וכאבי חזה.

7.כאבי שרירים

חומציות יתר בגוף עלולה לגרום להתכווצות השרירים, דבר המקשה על זרימת הדם, ועלולה לגרום למאמץ יתר ומניעה של חמצן.

הדבר גם עלול להפריע לספיגת חומרים מזינים וויטמינים מהדם הנחוצים לתפקוד תקין. במקרה זה, השרירים אשר נמנע מהם כל אלה, מותחים את גבול יכולתם כדי להמשיך לתפקד, הדבר גורם לצריבה וכאב.

כאבי שרירים המלווים בעייפות הוא עוד סימן לחומציות יתר של הגוף.

8.בעיות שינה

אם אתם מוצאים את עצמכם עייפים ותשושים, אבל מתקשים בהירדמות, למרות שגופכם פשוט דורש זאת, יש סיכוי שאתם סובלים מרמת נמוכה של PH.

זהו עוד תסמין קלאסי של הגוף השואב את הסידן מהעצמות כדי לנטרל את החומציות בגוף. מחסור בסידן בגוף עלול להוביל לנדודי שינה.

איך מתקנים את הבעיה

כך תוכלו להוריד את רמת החומציות בגוף ולאזן אותה בצורה טבעית.

  • הקפידו על שתיית מים: מים יכולים לסייע בהנעת החומציות בגוף וכמו כן לסייע בסילוקה דרך דרכי העיכול. כל מאמץ לריפוי חולי, לא משנה איך, תמיד לא יצלח אם נמנע מהגוף שלנו את המים שהוא צריך כל כך.
    מים אלקלים (או "בסיסיים") מכילים מינרלים טבעיים כגון מגנזיום, אשלגן אשר מחקה את תהליך יצירת המים בטבע שם המים עשירים במינרלים וביונים שליליים.
    כל המוצרים של VITEV מכילים סננים המכילים אבנים ומינרלים טבעיים שמשדרגים את מי השתייה למים חיים, בריאים ועשירים בדיוק כמו בטבע – ברמת pH מעל 9 ורמת יונים שליליים (אנטי אוקסידנטים) (ORP(-700 בשיטה טבעית לחלוטין ובמחיר נגיש לכל אדם, החל מקנקן מים המתאים לעד 2 נפשות, למערכות סינון קומפקטית המתחברת לבר מים קיים ועד למערכת אוסמוזה אלקלית המייצרת את המים הבריאים ביותר כיום.
  • התחילו את היום עם מים חמים עם לימון: כן, הלימון הוא פרי חומצי, אבל כאן טמון ההבדל: מיץ הלימון חומצי רק מחוץ לגוף. כאשר הוא נכנס לגוף הוא מסייע בהעלאת רמת ה-PH בגופנו. נוגדי החמצון הקיימים בלימון מעלים את רמת ה-pH במים והופכים אותם ל"בסיסיים" או אלקלים
  • צרכו הרבה עלים ירוקים: קייל, ברוקולי, מלפפונים, עלי רוקט, כרוב, פלפל ירוק, עלי מנגולד (סלק), חסה, קישואים, ארטישוק, סלרי ואספרגוס ירוק הם רק חלק מהירקות הירוקים המאזנים את החומציות.
  • נסו לצמצם ככל האפשר לצרוך קפאין, אלכוהול, משקאות קלים, בשר מעובד, מזון מהיר, וסוכרים מעובדים ומלאכותיים: כל אלה חומציים במיוחד.
  • שמרו על רמת הסידן והמגנזיום בגוף: סידן ומגנזיום הם מינרלים הכרחיים השומרים על בריאות העצמות, שיניים, שרירים, מערכת העצבים והלב.  רמה נמוכה של PH גורמת לגוף להשתמש בסידן ומגנזיום מהשרירים כדי לאזן את החומציות. הדבר גורם למחסור בגוף של מינרלים אלו.

שתפו את הפוסט ברשת

Share on facebook
Share on whatsapp
נגישות